SZKOLNY KONKURS CZYTELNICZY
DLA KL. II „UTWORY ZNANE I NIEZNANE”
11 kwietnia 2024 r. w czytelni odbył się Szkolny Konkurs Czytelniczy „Utwory znane i nieznane”. W konkursie brało udział 11 uczniów. Reprezentanci klas II przygotowując się do konkursu zapoznali się z wierszami Juliana Tuwima. Wykonując przygotowane zadania konkursowe uczniowie wykazali się dużą znajomością wierszy znanego poety. Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy.
WYNIKI KONKURSU:
I miejsce zajął Marcin Nogal z kl. IIa
II miejsce zajęła Nina Gwoździańska z kl. IIc
III miejsce zajęła Hanna Adamowska z kl. IIa
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali pamiątkowe gadżety.
Laureaci konkursu będą reprezentować naszą szkołę na MiędzyszkolnymKonkursie Czytelniczym„Utwory znane i nieznane”, który odbędzie się w szkole Podstawowej nr 5 w Stargardzie.
Organizatorzy konkursu:
wychowawczynie kl. IIa i II c
p. bibliotekarki
XX Międzyszkolny Konkurs Recytatorski
„WITAMY W WIERSZOLANDII”
dla uczniów klas I-III
W dniu 8 kwietnia 2024 r. w Szkole Podstawowej nr 4 odbył się XX Międzyszkolny Konkurs Recytatorski „WITAMY W WIERSZOLANDII” dla uczniów klas I-III. Mottem przewodnim konkursu było hasło „Wiosna w przyrodzie”. Naszą szkołę reprezentowały uczennice: Alicja Nowak z klasy 1b, Hanna Komow klasa 2b oraz Antonina Kryś z klasy 3c. Jest niezmiernie miło poinformować, że nasza uczennica Hanna Komow z klasy 2b zajęła w tym konkursie drugie miejsce.
Serdecznie gratulujemy!
Materiał nadesłała p. Małgorzata Czuryło
Klasa 3c zaświeciła na niebiesko
Corocznie, 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Dzień ten został ustanowiony przez przedstawicieli państw członkowskich ONZ 21 stycznia 2008 roku. Jego głównym przesłaniem jest podnoszenie świadomości o funkcjonowaniu osób będących w spektrum autyzmu.
W związku z Dniem Świadomości Autyzmu w klasie 3c zrobiło się niebiesko, ponieważ jak wiadomo, każdy może wyrazić swoją solidarność z osobami w spektrum, właśnie ubierając się tego dnia na niebiesko. W klasie obejrzeliśmy krótki film edukacyjny pt. ”Autyzm” oraz porozmawialiśmy o tym co to znaczy mieć spektrum autyzmu oraz czym charakteryzuje się zespół Aspergera.
Materiał nadesłała p. Alicja Laskowska-Maślany
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Kreatywna Matematyka
Matematyczne kodowanie
W marcu nasi uczniowie rozwiązywali matematyczne sudoku za pomocą figur geometrycznych. Podczas rozwiązywania łamigłówek utrwalili takie pojęcia jak: pion, kolumna, poziom, wiersz. Sudoku jest prawdziwą gimanstyką dla umysłu co świetnie wpływa na pracę mózgu i rozwój intelektualny.
Głównymi celami tych zajęć było:
● rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i zdolności matematycznych
● doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
● ćwiczenia koncentracji uwagi, cierpliwości, pilności i wytrwałości
● kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji
● rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
● utrwalanie schematu własnego ciała oraz orientacji w przestrzeni.
Materiał nadesłała p. Alicja Laskowska-Maślany
„Wielkanocne inspiracje”.
Wizyta klasy 3b w Bastei
Przed nami radosny czas Świąt Wielkanocnych. 27 marca klasa 3b udała się do Bastei po „Wielkanocne inspiracje”. Uczniowie uczestniczyli w wyjątkowych warsztatach DIY – zrób to sam podczas, których wykonali piękne wielkanocne dekoracje. Zajęcia były doskonałą okazją do miłego spędzenia czasu oraz utrwalenia wiedzy na temat Świąt Wielkanocnych.
Materiał nadesłała p. Monika Szyszka