Lekcje z robotem JD Humanoid w kl. VIII d
i z projektowaniem modeli 3D w kl. V a
W dzisiejszym dniu odbyła się lekcja informatyki z robotem JD Humanoid w klasie VIII d. Uczniowie poznali humanoidalnego robota JD Humanoid, jego budowę, funkcje i możliwości. Zapoznali się również ze środowiskiem ARC robota, służącym do jego sterowania oraz programowania. Aplikacja ARC robota posiada kilka środowisk programowania: RoboScratch dla uczniów, którzy posiadają podstawową wiedzę z zakresu programowania oraz Blockly dla uczniów średniozaawansowanych w programowaniu. Obydwa środowiska oferują kodowanie bloczkowe, przy czym RoboScratch jest programowaniem liniowym, nie posiadającym rozgałęzień programu (warunków i pętli). Zarówno RoboScratch jak i Blockly oparte są na popularnym języku programowania – JavieScript. Uczniowie tworzyli proste programy w obu środowiskach, według których robot wykonywał określone przez programy czynności. Lekcja była świetną okazją do nauki programowania, na której uczniowie mogli na bieżąco i w praktyczny sposób oglądać efekty działania własnych programów i przy okazji poznawali świat robotyki.
W tym samym dniu klasa V a miała zajęcia techniki z aplikacją 3D Builder. Lekcja była kontynuacją poprzednich zajęć, dotyczących rysunku technicznego i tworzenia modeli 3D. Tym razem uczniowie mieli za zadanie zaprojektować konkretny model 3D, opierając się na rzeczywistych modelach i ich rzeczywistych wymiarach. Uczniowie musieli również wykazać się umiejętnością odczytu rysunku technicznego wraz z jego wymiarami, a później wykorzystać te informacje w zaprojektowaniu takiego samego modelu w 3D Builder. Następnym krokiem będzie weryfikacja dokładności wykonania projektów modeli, poprzez ich wydrukowanie na drukarce 3D. Uczniowie podczas pracy mieli okazję poczuć się jak prawdziwi projektanci i inżynierowie.
Na zajęciach wykorzystywaliśmy sprzęt zakupiony w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.
Materiał nadesłał p. Bogdan Żych
Lekcje robotyki w klasie IV c i IV a
W ubiegły wtorek, klasy IV c oraz IV a odbywały w sali komputerowej 2a lekcje robotyki z robotami SkriBot. Uczniowie uczyli się sterować robotami za pomocą szkolnych tabletów i tworzyli proste programy w środowisku SkriApp. Moduł „Moje programy” aplikacji SkriApp pozwala na samodzielne tworzenie i uruchamianie własnych programów za pomocą języka programowania bloczkowego, zbliżonego wyglądem i funkcjonalnością do znanego wszystkim uczniom, języka Scratch. Posługując się pomocą w postaci kart objaśniających zastosowanie różnych elementów robota, uczniowie mogli tworzyć i testować swoje własne programy w robotach, które jeździły po specjalnej ćwiczeniowej macie. Poznając tajniki robotyki, jednocześnie uczyli się programować w języku bloczkowym. Na zajęciach wykorzystywaliśmy sprzęt zakupiony w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości.
Materiał nadesłał p. Bogdan Żych
Zapraszamy do objerzenia zdjęć w naszej galerii
DZIEŃ OTWARTY SZKOŁY
Z MODUŁEM PRZYRODNICZYM
Pierwszego dnia wiosny Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie przywitała w swoich progach kandydatów do klas pierwszych. Milusińscy wraz z rodzicami zapoznali się z ofertą szkoły. Każdy odwiedzający miał możliwość eksperymentowania w pracowni chemicznej. To tutaj odbywają się zajęcia dla uczniów klas pierwszych o profilu przyrodniczo-informatycznym tzw. moduł przyrodniczy. Zajęcia prowadzone są metodą eksperymentu. Uczniowie samodzielnie przeprowadzają doświadczenia przyswajając wiedzę przyrodniczą. Uczeń staje się twórcą wiedzy, wynalazcą – konstruktorem. Nauczyciel zaś doradcą, animatorem. Podczas zajęć korzystamy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.
Nad przebiegiem zajęć i bezpieczeństwem uczestników czuwały panie Monika Sikorska i Małgorzata Czuryło.
Dziękujemy uczniom klasy 7b: Julii, Mai, Małgosi i Łukaszowi za uśmiech, energię i niesamowitą atmosferę oraz czas poświęcony najmłodszym.
Cieszymy się z dużego zainteresowania szkołą. Do zobaczenia we wrześniu w klasie pierwszej.
materiał nadesłały: p. Monika Sikorska, p. Małgorzata Czuryło
MODELE ATOMÓW
Podczas lekcji chemii, uczniowie klas siódmych, za pomocą czarno-białych elementów samodzielnie odtwarzali budowę atomu w oparciu o teorię Nielsa-Bohra. Dzięki zestawom obrazowali ułożenie elektronów względem jądra na poszczególnych powłokach elektronowych. Korzystaliśmy z pomocy zakupionych w ramach programu #LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI. Pozwoliły one na lepsze zaangażowanie i skupienie podczas zajęć oraz zrozumienie skomplikowanych zagadnień.
Materiał nadesłała p. Monika Sikorska
Lekcje informatyki z robotami SkriBot
W piątek klasy IVa, Va i Vc na zajęciach informatyki pracowały z robotami SkriBot. Uczniowie za pomocą szkolnych tabletów sterowali robotami, przenosząc różne przedmioty z wyznaczonego miejsca do określonego na specjalnej, ćwiczeniowej macie. W tym celu wykorzystywali również wbudowane w roboty chwytaki. Kolejnym zadaniem było napisanie programu za pomocą którego, roboty miały jeździć wzdłuż określonego kształtu, np. po kwadracie lub prostokącie. Innym zadaniem było stworzenie programu, który powodował wykrywanie przeszkody przez czujniki ultradźwiękowe robotów, zatrzymanie i wycofanie robota; jeszcze inne programy powodowały jazdę robotów po wyznaczonej linii. Podczas zajęć uczniowie mogli się zaznajomić z czujnikami SkriBotów i je odpowiednio wykorzystywać w swoich programach – do tego celu mieli do dyspozycji specjalne karty opisujące funkcje poszczególnych elementów robotów.
Zajęcia korelowały z tematyką programowania w Scratchu, który rozpoczęliśmy realizować na lekcjach informatyki. Język programowania SkriBot-ów jest bardzo zbliżony do języka Scratch (język bloczków), więc uczniowie nie mieli większych problemów z jego szybkim opanowaniem. Mogli za to od razu widzieć efekty swojej pracy w postaci wykonywanych czynności przez roboty, a przy okazji poznawali tajniki robotyki. Na zajęciach wykorzystywaliśmy sprzęt zakupiony w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.
Materiał nadesłał p. Bogdan Żych