Zajęcia koła informatycznego klas VI-VIII
w drugiej połowie marca
W drugiej połowie marca na kole informatycznym zajmowaliśmy się programowaniem robota JD Humanoid w środowisku Blockly programu ARC, za pomocą języka bloczkowego, opartego na JavieScript. Modyfikowaliśmy projekt z Dni Otwartych Szkoły oraz tworzyliśmy inne skrypty. Robot dzięki nim mógł wykonywać różne czynności i zadania: zmieniał pozy, chodził, tańczył, mówił wprowadzony tekst, odgrywał określone dźwięki i muzykę.
Uczniowie zajmowali się również sterowaniem i programowaniem robotów: Codey Rockey, mBotów i SkriBotów. Tworzyli programy za pomocą których roboty śledziły linię, podążając wzdłuż niej, jeździły po określonych kształtach, udawały „zwierzątko”, którym trzeba się odpowiednio opiekować i które reagowało na różne bodźce.
Na zajęciach wykonywaliśmy różne projekty w 3D Builder i w Blenderze, projektując dom ze ścianami, a także głowę człowieka. W trakcie zajęć drukowaliśmy na drukarkach 3D różne własne projekty: samolot do późniejszego złożenia oraz robota.
Poznawaliśmy również podstawy trudnego programowania obiektowego w środowisku Javy, wykorzystując aplikację Eclipse. Tworzyliśmy proste programy, wykorzystując kod Javy.
Podczas zajęć koła informatycznego korzystaliśmy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.
Materiał nadesłał p. Bogdan Żych
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
Zapraszamy do obejrzenia filmu1
Zapraszamy do obejrzenia filmu2
Zapraszamy do obejrzenia filmu3
Zapraszamy do obejrzenia filmu4
Zapraszamy do obejrzenia filmu5
Zapraszamy do obejrzenia filmu6
Zapraszamy do obejrzenia filmu7
Zapraszamy do obejrzenia filmu8
Zajęcia koła informatycznego klas IV-V
w drugiej połowie marca
Druga połowa marca upłynęła nam na sterowaniu i programowaniu robota humanoidalnego JD Humanoid oraz programowaniu robotów SkriBot. Uczniowie na kole informatycznym tworzyli różne programy w środowisku RoboScratch, które w różnorodny sposób sterowały zachowaniem robota: robot chodził, wyginał się w określonych pozach, tańczył, a nawet śpiewał. W zakresie programowania robotów SkriBot dopracowywaliśmy własne, poprzednie projekty, dotyczące precyzyjnej jazdy robotów po wyznaczonych liniach i różnych kształtach.
Na zajęciach również dokańczaliśmy w aplikacji 3D Builder projekt naszego wiosennego kwiatka, który potem drukowaliśmy na drukarce 3D.
Podczas zajęć koła informatycznego korzystaliśmy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.
Materiał nadesłał p. Bogdan Żych
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
Zapraszamy do obejrzenia filmu1
Zapraszamy do obejrzenia filmu2
Zapraszamy do obejrzenia filmu3
Lekcje z robotem JD Humanoid w kl. VIII d
i z projektowaniem modeli 3D w kl. V a
W dzisiejszym dniu odbyła się lekcja informatyki z robotem JD Humanoid w klasie VIII d. Uczniowie poznali humanoidalnego robota JD Humanoid, jego budowę, funkcje i możliwości. Zapoznali się również ze środowiskiem ARC robota, służącym do jego sterowania oraz programowania. Aplikacja ARC robota posiada kilka środowisk programowania: RoboScratch dla uczniów, którzy posiadają podstawową wiedzę z zakresu programowania oraz Blockly dla uczniów średniozaawansowanych w programowaniu. Obydwa środowiska oferują kodowanie bloczkowe, przy czym RoboScratch jest programowaniem liniowym, nie posiadającym rozgałęzień programu (warunków i pętli). Zarówno RoboScratch jak i Blockly oparte są na popularnym języku programowania – JavieScript. Uczniowie tworzyli proste programy w obu środowiskach, według których robot wykonywał określone przez programy czynności. Lekcja była świetną okazją do nauki programowania, na której uczniowie mogli na bieżąco i w praktyczny sposób oglądać efekty działania własnych programów i przy okazji poznawali świat robotyki.
W tym samym dniu klasa V a miała zajęcia techniki z aplikacją 3D Builder. Lekcja była kontynuacją poprzednich zajęć, dotyczących rysunku technicznego i tworzenia modeli 3D. Tym razem uczniowie mieli za zadanie zaprojektować konkretny model 3D, opierając się na rzeczywistych modelach i ich rzeczywistych wymiarach. Uczniowie musieli również wykazać się umiejętnością odczytu rysunku technicznego wraz z jego wymiarami, a później wykorzystać te informacje w zaprojektowaniu takiego samego modelu w 3D Builder. Następnym krokiem będzie weryfikacja dokładności wykonania projektów modeli, poprzez ich wydrukowanie na drukarce 3D. Uczniowie podczas pracy mieli okazję poczuć się jak prawdziwi projektanci i inżynierowie.
Na zajęciach wykorzystywaliśmy sprzęt zakupiony w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.
Materiał nadesłał p. Bogdan Żych
Lekcje robotyki w klasie IV c i IV a
W ubiegły wtorek, klasy IV c oraz IV a odbywały w sali komputerowej 2a lekcje robotyki z robotami SkriBot. Uczniowie uczyli się sterować robotami za pomocą szkolnych tabletów i tworzyli proste programy w środowisku SkriApp. Moduł „Moje programy” aplikacji SkriApp pozwala na samodzielne tworzenie i uruchamianie własnych programów za pomocą języka programowania bloczkowego, zbliżonego wyglądem i funkcjonalnością do znanego wszystkim uczniom, języka Scratch. Posługując się pomocą w postaci kart objaśniających zastosowanie różnych elementów robota, uczniowie mogli tworzyć i testować swoje własne programy w robotach, które jeździły po specjalnej ćwiczeniowej macie. Poznając tajniki robotyki, jednocześnie uczyli się programować w języku bloczkowym. Na zajęciach wykorzystywaliśmy sprzęt zakupiony w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości.
Materiał nadesłał p. Bogdan Żych
Zapraszamy do objerzenia zdjęć w naszej galerii
DZIEŃ OTWARTY SZKOŁY
Z MODUŁEM PRZYRODNICZYM
Pierwszego dnia wiosny Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie przywitała w swoich progach kandydatów do klas pierwszych. Milusińscy wraz z rodzicami zapoznali się z ofertą szkoły. Każdy odwiedzający miał możliwość eksperymentowania w pracowni chemicznej. To tutaj odbywają się zajęcia dla uczniów klas pierwszych o profilu przyrodniczo-informatycznym tzw. moduł przyrodniczy. Zajęcia prowadzone są metodą eksperymentu. Uczniowie samodzielnie przeprowadzają doświadczenia przyswajając wiedzę przyrodniczą. Uczeń staje się twórcą wiedzy, wynalazcą – konstruktorem. Nauczyciel zaś doradcą, animatorem. Podczas zajęć korzystamy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.
Nad przebiegiem zajęć i bezpieczeństwem uczestników czuwały panie Monika Sikorska i Małgorzata Czuryło.
Dziękujemy uczniom klasy 7b: Julii, Mai, Małgosi i Łukaszowi za uśmiech, energię i niesamowitą atmosferę oraz czas poświęcony najmłodszym.
Cieszymy się z dużego zainteresowania szkołą. Do zobaczenia we wrześniu w klasie pierwszej.
materiał nadesłały: p. Monika Sikorska, p. Małgorzata Czuryło