baner 11 sztuka bycia razem
baner 2 społecznośc lokalna
baner 5 wszechstronny rozwój zdrowie
baner 4 bariery
baner 1
baner 6 integracja
baner 3 wolontariat
baner 6 wolontariat
baner 8 mistrzowie kodowania
baner 9 mistrzowie kodowanie
baner 10 patriotyzm
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A A A

Stopka MOST

Naklejka

 

warsztaty su 2022tyt

 

    W związku z trudnym czasem, z jakim wszyscy musimy się zmagać. Częstymi kwarantannami i obciążeniem jakie spada zwłaszcza na dzieci, Samorząd Uczniowski postanowił zorganizować warsztaty dla uczniów naszej szkoły pod tematem „Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży”. Wydarzenie to odbyło się 14.01.2022r w ramach realizacji działań w ramach "Transgranicznego Mostu Przyszłości". Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom i naszej wspaniałej prowadzącej pani Marii Soroce.

Samorząd Uczniowski

 

warsztaty su 2022z1

warsztaty su 2022z2

 

 

Stopka MOST

Naklejka

Matematyka ze smakiem w kl. 4a

    Czy matematyka może przydać się w kuchni? Oczywiście, że tak. Matematykę można odnaleźć dosłownie wszędzie. Szczególne miejsce zajmuje także w kuchni. 21 stycznia uczniowie klasy 4a wraz z wychowawczyniami w szkolnej pracowni kuchennej doskonalili umiejętność pracy w grupie, planowania zajęć oraz kształtowali umiejętności matematyczne w aktywnym działaniu. Uczniowie piekli kruche ciasteczka ozdobione kolorowymi posypkami. Podczas zajęć dzielili na dwie i cztery równe części. Przypomnieli sobie co to jest połowa i ćwiartka. Dzieci pracowały z dużym zaangażowaniem i radością. Zajęcia podobały im się bardzo, a ciasteczka wyszły przepyszne:)

Wychowawczynie: Elżbieta Gajewska i Katarzyna Witos-Szałęga

matem ze smakiem2022 mz1

mz2 mz3

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Stopka MOST

Naklejka

 

„Apfelstrudel- strudel z jabłkami”- poznanie kuchni niemieckiej na lekcjach języka niemieckiego.

W styczniu, na  lekcjach języka niemieckiego uczniowie klasy 6a,  pod kierunkiem pani Iwony Łopacińskiej poznawali nowe słownictwo związane z posiłkami, zdrowym odżywianiem oraz  tradycyjną kuchnią niemiecką. W pracowni językowej uczniowie obejrzeli film edukacyjny dotyczący jabłek, następnie przy użyciu smartfonów i kodów QR odszukiwali nowe słówka oraz je utrwalali w grach i quizach online. Na zakończenie wszyscy mogli wykorzystać  zdobytą wiedzę i poczuć się jak prawdziwi cukiernicy wspólnie przygotowując w pracowni gospodarstwa domowego strudel jabłeczny, czyli tradycyjny Apfelstrudel. 

1niem 2niem 
3niem4niem  
6niem  7niem

Stopka MOST

Naklejka

 

Pomocnicy Świętego Mikołaja w pracowni gospodarstwa domowego-

przygotowujemy słodkie ozdoby na choinkę i potrawy wigilijne

 

Uczniowie klasy: 1a, 3c, 4c, 7b i 8c przygotowując się do Świąt Bożego Narodzenia przygotowywali w grudniu, tradycyjne potrawy oraz wypieki świąteczne. Z dużym zaangażowaniem i ogromną radością młodsi i starsi włączali się w wykonanie zadań kulinarnych.

W wielkich garnkach gotowaliśmy składniki na pierogi i warzywa na sałatkę jarzynową. Chłopcy sprawdzili się w obsłudze maszynki i zmielili kilogramy farszu na pierogi ruskie  oraz z kapustą i grzybami. Niesamowitą frajdę sprawiło uczniom lepienie pierogów , a następnie ich ugotowanie.

Niektórzy, po raz pierwszy kroili poszczególne warzywa, w drobną kostkę na pyszną sałatkę jarzynową i poznali składniki i przyprawy, które nadają smak tradycyjnej potrawie.

Największą atrakcją i najsmaczniejszą dla wszystkich uczniów to pieczenie ciasteczek. Napiekliśmy mnóstwo pachnących i kruchych pyszności, którymi mogliśmy ozdobić świateczne drzewko. Dzieci siekały, zagniatały i wałkowały samodzielnie ciasto. Wybierały swoje wzory foremek i dekorowały według uznania.

Wszyscy bardzo się napracowali w „naszej kuchni” i zdobyli niezbędne w codziennym życiu doświadczenie a także zintegrowali się w swoich zespołach klasowych.

 1SW 13SW 2SW

3SW  4SW

6SW  7SW

8SW  9SW

10SW 11SW

12SW 14SW

15SW  16SW

19SW  20SW

Stopka MOST

Naklejka

Pomocnicy Świętego Mikołaja w pracowni krawieckiej.

"Pomocnicy świętego Mikołaja" wykonali przy użyciu maszyn stebnówka i owerlok czapki mikołajkowe oraz skarpety świąteczne na prezenty. Uczniowie specjalnie na tą okazję  przygotowali różne materiały (polar bawełna), aplikacje choinki, nici oraz różne ozdoby i szablony. Uczniowie jak w prawdziwej fabryce Mikołaja wspópracowali ze sobą pracując w dwóch grupach. Jedna grupa odrysowywała szablony na materiale i wycinała, druga grupa szyła na maszynach. na stębnówce używając ściegu stebnowego, zygzaka oraz maszyny overlok. Na zakończenie należało  połączyć obie części razem ( ścieg obrzucany). Wspólna praca była okazją nie tylko do doskonalenia umiejętności krawieckich ale również  do rozmów dotyczących tradycji światecznych i integracji zespołu.

kraw1  Kraw 2 

 kraw3

kraw4  kraw

Stopka MOST

Naklejka

Poznajemy zawody introligatora i drukarza

 Dnia 9 grudnia uczniowie klasy 5B, przy wsparciu wychowawców pani Iwony Prajzendanc i pani Małgorzaty Osiejuk uczestniczyli w zajęciach w pracowni poligraficznej. Zajęcia odbyły się na temat: Poznajemy zawody: Introligator, Pracownik Drukarni. Opiekun pracowni, Pani Mirosława Babicka-Mrzygłód, omówiła i pokazała wszystkim, co można ciekawego stworzyć korzystając z oprogramowania oraz sprzętu, który znajduje się w pracowni. Każdy mógł zaprojektować świąteczny element, który został wydrukowany przez panią Mirkę.  Poznanie tajników zawodów, profesji które mogą być również rozwijane w środowisku lokalnym, krajowym i międzynarodowym jest jednym z celów zajęć z zakresu zawodoznastwa realizowanych w ramch godzin wychowawczych.

materiał nadesłała p. Iwona Prajzendanc

 projekt transgr most poligraf 2021 

           

  1poligr

 

3poligr

 

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii - pracownia poligrafii

Stopka MOST

Naklejka

Pomocnicy Świętego Mikołaja w pracowni stolarskiej i poligraficznej.

Świąteczne dekoracje w formie drewnianych choinek powstawały  w pracowniach poligrafii i stolarni. Uczniowie wykorzystali częściowo gotowe elementy drewniane o charakterze surowców wtórnych, które otrzymaliśmy od zaprzyjaźnionych osób oraz kształty wycięte ze sklejki. Po opracowaniu graficznym, przycięciu, wygrawerowaniu przy pomocy lasera, oszlifowaniu poszczególnych części powstały dwie ażurowe dekoracje o ciekawej, niepowtarzalnej formie.

1astol 3stol 4stol

 5stol 1stol

6stol  7stol

Stopka MOST

Naklejka

W dniu 18.11.2021 odbyło się kolejne spotkanie tematyczne w ramach pakietu II projektu „Transgraniczny Most Przyszłości - utworzenie polsko-niemieckich centrów orientacji zawodowej i zarządzania zdrowiem w Euroregionie Pomerania”, tym razem dla nauczycieli z polski i z Niemiec. Ze względu na sytuację epidemiczną na świecie, wymiana tematyczna między szkołą Oberbarnimschule z Eberswalde a Szkołą Podstawową nr 2 w Stargardzie odbyła się online.

Tematem przewodnim spotkania nauczycieli było „Wykorzystanie nowoczesnych technologii i narzędzi IT w procesie nauczania podczas zdalnej edukacji i nauki stacjonarnej”.  Pedagodzy w obu partnerskich szkołach pracowali w czterech grupach, po  pięciu nauczycieli z Niemiec i pięciu z Polski. Każda grupa przygotowała prezentację, a w niej strony internetowe i narzędzia TIK (Technologie informacyjno-komunikacyjne), które szczególnie były pomocne podczas zdalnej edukacji, a które można przenieść obecnie do nauczania stacjonarnego w szkole.

Dwie grupy ze szkoły w Stargardzie zaprezentowały narzędzia i aplikacje  TIK zastosowane na  lekcji języka obcego, biologii, matematyki, chemii i informatyki. Podczas wspólnych, praktycznych działań nauczycieli z partnerskich szkół, wypróbowane zostały strony do tworzenia angażujących ankiet, chmur wyrazowych, komiksów, quizów czy programów do tworzenia escape roomów. Nauczyciele zaprezentowali także efekty oraz przykładowe prace uczniów i nauczycieli, które wykonano przy użyciu przedstawionych narzędzi TIK. Ze szczególnym zainteresowaniem spotkała się prezentacja szkoły ze Stargardu dotycząca kodowania, robotyki i programowania.  

Nauczyciele z Eberswalde  przedstawili zaś zagadnienia związane z tematem: “Aranżacja tygodnia projektowego w ramach nauczania zdalnego (koncepcja interdyscyplinarna/ międzyprzedmiotowa”. Opisane zostały pomysły i konkretne przykłady do pracy w szkole metodą klasy odwróconej, na przykładzie lekcji języka hiszpańskiego i geografii. Pedagodzy ze Stargardu dowiedzieli się także, jak u naszych zachodnich sąsiadów wyglądała realizacja tzw. "Tygodnia projektowego", który miał miejsce podczas nauki zdalnej. W trakcie spotkania obie strony wyraziły wstępną wolę zorganizowania wspólnego tygodnia projektowego w swoich szkołach. Mógłby on dotyczyć tematu bliskiego młodzieży z obu krajów. 

Spotkanie tematyczne nauczycieli było dla wszystkich bardzo inspirujące. Pokazało model pracy zdalnej, podczas której można jednocześnie zrealizować wiele różnych celów. Nauczyciele obu partnerskich szkół, podzieli się zdobytą wiedzą i nowymi doświadczeniami. Mieli okazję nie tylko rozwijać swoje kompetencje zawodowe i językowe ale też nawiązać nowe znajomości.

Stopka MOST

Naklejka

Młodzi cukiernicy- klasa 5c piecze rogaliki

    9 listopada 2021 roku klasa 5c, wraz z wychowawczyniami, p. Agnieszką Salską i p. Elżbietą Rudzik, uczniowie klasy 5c w ramch lekcji wychowawczej uczyli sie współpracy poznając tajniki zawodu cukiernika. uczniowie  piekli drożdżowe rogaliki z marmoladą i jabłkami. Zajęcia odbyły się w ramach godziny wychowawczej z zakresu doradztwa zawodowego. Uczniowie przy okazji mieli możliwość współpracy w grupach, wzajemnego wspierania się w zadaniach kuchennych, a na koniec degustacji przepysznych wypieków. Zajęcia odbywały się w szkolnej projektowej pracowni kuchennej. Rogaliki wyszły wszystkim wybornie. Mniam!

materiał nadesłała p. Agnieszka Salska

klasa 5c piecze rogaliki 2021

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

 

Stopka MOST

 

Naklejka

 

Dzień zdrowego śniadania w ramach

" Europejskiego Dnia Zdrowego Jedzenia i Gotowania"

    Nasza szkoła, jest jedną ze 103 szkół w województwie promujących zdrowe jedzenie i posiada Krajowy Certyfikat Szkoły Promującej Zdrowie. Dlatego stało się już tradycją, że 8 listopada świętujemy Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania. Celem tego święta jest promowanie zdrowego jedzenia, dobrych nawyków żywieniowych, zachęcanie do spożywania zdrowych i regularnych posiłków, wśród najmłodszych. Kampania ma na celu pokazanie, dlaczego śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Działania, mimo iż pierwotnie skierowane głównie do dzieci, tak naprawdę dotyczą ludzi w każdym wieku. Jak zawsze do udziału w akcji, oprócz uczniów i wychowawców przyłączyli się pracownicy biblioteki i dyrekcja szkoły. W tym roku część uczniów wraz z nauczycielami przygotowywała kanapki z dużą ilością warzyw. Pozostali uczniowie przynieśli kanapki przygotowane w domu, by móc wspólnie zjeść śniadanie. Nauczyciele przypomnieli uczniom jak ważną rolę odgrywa w ich życiu śniadanie, które sprzyja dobremu samopoczuciu i dyspozycji do uczenia się.
Dziękuję wszystkim zaangażowanym za udział w tym wydarzeniu, które służy dobru uczniów naszej szkoły - koordynator do spraw promocji zdrowia Katarzyna Przybylska.

7sniad 6sniad

 

3sniad

5sniad  2sniad

1sniad

europ dzien zdrow jedzenia i gotow 2021

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

 

Stopka MOST

Naklejka

DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA

    8 listopada 2021r. uczniowie klasy Ib wzięli udział w akcji DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA.
Z tej okazji przypomnieliśmy sobie PIRAMIDĘ ZDROWEGO STYLU ŻYCIA, ponieważ wiemy, jak ważny w naszym życiu jest ruch oraz spożywanie zdrowej żywności. Poznaliśmy też zasady higienicznego przyrządzania posiłków i omówiliśmy etapy ich przygotowywania.
Następnie każdy uczeń naszej klasy w szkolnej kuchni, samodzielnie przyrządził zdrowy posiłek: pyszne kanapki oraz szaszłyki owocowe. Dzieci wykazały się ogromną kreatywnością wykonując zdrowe, kolorowe i smakowite jedzonko. Na koniec zasiedliśmy do wspólnego stołu i z apetytem zjedliśmy swoje zdrowe śniadanko, zwracając również uwagę na kulturalne spożywanie posiłków oraz zachowywanie się przy stole.

Wychowawczynie
p. Beata Kowalczyk
p. Monika Szyszka

zdrowe sniadanie 2021

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Stopka MOST

Naklejka

Uczta u „Pana Tadeusza” czyli dania staropolskie na języku polskim.

 

Czymże byłoby omawianie mickiewiczowskiej epopei „Pan Tadeusz” bez poznania historii naszego narodu? Podróż w epokę romantyzmu, spacer po ścieżkach wydeptanych przez Adama Mickiewicza, kontemplacja miejsc, w których gościł poeta, było dla uczniów fascynującą przygodą. W tej wyprawie nie mogło zabraknąć doznań kulinarnych. Projekt „Uczta u Pana Tadeusza” zrealizowany w naszej szkolnej pracowni gospodarstwa domowego, to połączenie szlaku historyczno-literackiego ze szlakiem kulinarnym. Uczniowie klasy 8b i 8c podjęli się w ramach zajęć języka polskiego odtworzenia kuchni, którą Mickiewicz opisał w lekturze „Pan Tadeusz”. Postarali się  przygotować ofertę potraw, które sięgają swymi korzeniami końca XVIII i pierwszej połowy XIX w., a które spożywał także sam Mickiewicz będąc w Wielkopolsce. Mogliśmy więc, dzięki zaangażowaniu ósmoklasistów, odbyć prawdziwą podróż w przeszłość z jej smakami, aromatami, przyprawami i kulinarnymi sekretami. Korzystaliśmy zarówno z przepisów zawartych w samym dziele, jak i sięgnęliśmy do staropolskich książek kucharskich, w których wynaleźliśmy przepisy na chłodnik litewski, kartacze, placki, omlety, ciasteczka litewskie, ryż z jabłkami, chrusty.  Zwieńczeniem projektu była wspólna uczta przy suto zastawionym stole.

                                                                                    materiał nadesłała: Agnieszka Gadomska-Rataj

8c1 8c2  8c7

8c4  8c5  8c6

8c3

8b1  8b2  8b9 8b15

8b4

228b

8b3  8b6  8b7  

8b10  8b11  8b12

8b5

8b8

198b

218b

8b14

 

 

 

 

Stopka MOST

Naklejka

"Owsiane ciasteczka" w klasie 5B

    29.10.2021r. było pysznie w klasie 5B, pod okiem pań: Iwony Prajzendanc, Małgorzaty Osiejuk odbyły się zajęcia w naszej szkolnej kuchni. Promując zdrowe odżywianie, jednocześnie wcielając się w postać ,,Cesi’’ przerabianej lektury piekliśmy "Owsiane ciasteczka". Po dobraniu się w grupy każda miała do wykonania określone zadanie, uczniowie sami analizowali przepis, przeliczali, odmierzali, wyrabiali ciasto, więc było i trochę matematyki. Na koniec odbyła się najprzyjemniejsza chwila degustacja. Wypieki wyszły Wyśmienicie!!!! Było smacznie, zdrowo i wesoło.

materiał nadesłała p. Iwona Prajzendanc

owsiane ciasteczka w kl 5b 2021

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Stopka MOST

Naklejka

 

Kolejne spotkanie w ramach Pakietu II projektu polsko-niemieckiego: Transgraniczny Most Przyszłości odbyło się dnia 29 września 2021 r. Uczniowie i nauczyciele obu partnerskich szkół spotkali się dzięki wspólnej platformie online i na żywo uczestniczyli w zawodach sportowych, rozgrywanych na świeżym powietrzu. W imprezie uczestniczyło 200 uczniów z obydwu szkół oraz kilkudziesięciu nauczycieli.

W naszej szkole uczniowie klas siódmych rozegrali mecze w koszykówkę, dwa ognie oraz odbyła się sztafeta biegu dziewcząt i chłopców. W Eberswalde oprócz konkursów w dyscyplinach piłki nożnej i koszykówki, odbyła się także  tradycyjna sztafeta 4 x 100m sprintem. Dzięki stałej transmisji online z każdego miejsca boiska sportowego, uczniowie mogli porozmawiać a także  wzajemnie się dopingować i obserwować zmagania kolegów z partnerskiej szkoły.

Jednocześnie, grupy kreatywne w obu szkołach, tworzyły na papierze "cieniowe obrazy" różnych dyscyplin sportowych, które stały się ozdobą szkoły i przypominały wszystkim o tym wspólnie spędzonym na sportowo czasie. 

Stopka MOST

W dniu 22 września 2021 r., w ramach realizacji Pakietu II projektu polsko-niemieckiego: Transgraniczny Most Przyszłości odbyła się w naszej szkole impreza o charakterze sportowy, prozdrowotnym oraz kształcącym umiejętności językowe i zawodowe. Działanie miało charakter spotkania obydwu partnerskich szkół, a kontakt odbył się metodą przekazu online na wspólnej platformie online.
Obydwie partnerskie szkoły zaprezentowały gry i zabawy sportowe, zajęcia w pracowniach tematycznych: zajęcia kulinarne, plastyczne i rękodzieło. Uczniowie wykonywali projekty edukacyjne, których celem było podzielenie się wiedzą i umiejętnościami z dziedziny promocji zdrowia i zdrowego stylu życia, zawodoznawstwa, wykorzystywania języka niemieckiego i polskiego w sytuacjach wykonywania czynności codziennych. 
Uczniowie obydwu szkół zaprezentowali się na żywo w działaniu oraz przesłali sobie nawzajem materiały elektroniczne pokazujące wypracowane produkty. Można było zobaczyć zmagania sportowe, zdrowe posiłki, prace plastyczne na temat zdrowia, sportu i zdrowego stylu życia.
W imprezie uczestniczyło 200 uczniów z obydwu szkół oraz kilkudziesięciu nauczycieli.
Impreza zakończyła się sukcesem oraz postanowieniem, że taka metoda współpracy także przynosi korzyści i wpływa pozytywnie na wzajemną współpracę partnerów"
Zapraszamy do obejrzenia filmu z tego wydarzenia:
 

Projekty edukacyjne w Szkole Podstawowej nr 2 w Stargardzie

w ramach Projektu: „Transgraniczny Most Przyszłości”

Naklejka

Nauczanie zdalne w roku szkolnym 2020/21 nie przeszkodziło nam w realizacji działań własnych związanych z edukacją zdrowotną i orientacją zawodową.

Szczególnie klasy młodsze oraz grupy terapeutyczne wykazały się ogromną aktywnością i kreatywnością w planowaniu i realizacji projektów w Pracowniach Centrum Orientacji Zawodowej i Zarządzania Zdrowiem, powstałych w wyniku realizacji partnerskiego projektu pn. Transgraniczny Most Przyszłości - utworzenie polsko-niemieckich centrów orientacji zawodowej i zarządzania zdrowiem w Euroregionie Pomerania.

Klasy 2a, 2b i 2c oraz uczniowie uczestniczący w zajęciach Treningu Umiejętności Społecznych wykonali trzy projekty edukacyjne: Zdrowe śniadanie oraz Zawód cukiernik, Zdrowe surówki.

Grupa uczniów pracujących na zajęciach w pracowni arteterapii wykonała ogromną liczbę prac plastycznych, które pokazane zostały społeczności szkolnej i lokalnej podczas stargardzkiego Art Festiwalu 2021.

Projekty Zdrowe śniadanie i Zdrowe surówki polegały na realizacji wspólnych działań uczniów i nauczycieli w celu przygotowania wspólnego posiłku według zaleceń dotyczących zdrowego żywienia. Uczniowie tworzyli ponadto zasady współpracy, tworzyli przepisy, zwracali uwagę na kaloryczność posiłku.

Bardzo ważnym czynnikiem było kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, tworzenia pozytywnych relacji interpersonalnych.

Projekt Zawód cukiernik to także działanie grupowe, dzięki któremu uczniowie poznali tajniki pracy cukiernika. Dowiedzieli się także, jakie są szanse w rozwijaniu umiejętności zawodowych w tej profesji. Uczniowie dowiedzieli się o karierze absolwentów naszej szkoły, którzy poświęcili się temu zawodowi i znani są w środowisku lokalnym, krajowym i międzynarodowym.

Prace wykonane w ramach arteterapii pokazują niesamowite możliwości artystyczne naszych uczniów. Zwiedzający zachwyceni byli kreatywnymi pomysłami oraz starannością wykonania poszczególnych prac.

Jesteśmy dumni z naszych uczniów i nauczycieli, że trakcie nauki zdalnej i hybrydowej pokazali swoje umiejętności i że zainspirowali nas swoimi pomysłami. Dziękujemy także rodzicom, że zaufali szkole, która była bezpieczna i rozwijająca dla ich pociech, nawet w tak trudnym czasie.

Wspne niadanie 4 Wsplne niadanie 13 Wplne niadanie 2 surwki surwki3 Zawd cukiernik 7 Zawd cukiernik 14 Zawd cukiernik 6 Wsplne niadanie 5 

Artfestiwal w SP nr 2

Naklejka

logo most1

    W dniach 12-13 czerwca Stargardzianie mieli możliwość w ramach Artfestiwalu zwiedzać wystawy na terenie naszej szkoły.
    Prace zgromadzone pod znakiem "ArteFaktorii" były różnorodne tak bardzo, jak osoby, które je stworzyły. Powstawały w domach lub w pracowniach (także w pracowniach na terenie naszej szkoły utworzonych w ramach projektu "Transgraniczny Most Przyszłości"), zawsze z wewnętrznej potrzeby, która determinuje twórcę. Osoby, które je wykonały, połączyło jedno: są absolwentami, uczniami, nauczycielami oraz pracownikami Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie. Wiek i poziom wykształcenia artystów przestały mieć znaczenie. Najważniejsza była chęć podzielenia się z resztą świata zachwytem.

materiał nadesłała p. Mirosława Babicka-Mrzygłód

artfestiwal w sp2 2021

interreg

Prace wykonane w ramach projektu "Transgraniczny Most Przyszłości"

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Poznajemy tradycje związane z karnawałem

na lekcjach języka niemieckiego

Naklejka

 

    W ostatnim tygodniu stycznia, uczniowie klas 2 poznali na lekcji języka niemieckiego- realizowanych w ramach projektu : Transgraniczny Most przyszłości,tradycje związane z karnawałem. Karnawał, czyli w języku niemieckim: Karneval, Fasching lub Fastnacht, obchodzony jest u naszych zachodnich sąsiadów już od 11. listopada. Jest to czas zabaw, przebierańców, pochodów i kolorowych masek. Nasi uczniowie przy wsparciu nauczycielek p. Iwony Łopacińskiej i p. Agnieszki Kruk, przygotowali swoje maski, by mimo braku balu karnawałowego, poczuć nastrój tego wyjątkowego okresu w kalendarzu.

materiał nadesłała p. Iwona Łopacińska

lek j niemieckiego karnawal z1

lek j niemieckiego karnawal z2

lek j niemieckiego karnawal z3

interreg

logo most1

 

Pierwsza wymiana uczniowska w ramach projektu Transgraniczny Most Przyszłości

 

interreg

logo most1


2 marca 2020 r. odbyła się pierwsza wymiana uczniowska w ramach projektu Transgraniczny Most Przyszłości. Uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi oraz ich partnerzy ze szkoły w Eberswalde spotkali się, aby poznać się oraz rozpocząć wspólne działania w ramach partnerskiego projektu.
Spotkanie otworzyła dyrektor szkoły, pani Anna Kurcab-Kościańska. Po krótkim powitaniu zapoznano uczniów i nauczycieli z Eberswalde z charakterem szkoły oraz nowoczesną bazą, która powstała dzięki uczestnictwu w wymianie transgranicznej w ramach projektu finansowanego z programu współpracy Interreg V A.
Następnie zaproszono uczniów do udziału w zajęciach warsztatowych w Centrum Orientacji Zawodowej i Zarządzania Zdrowiem. Dwudziestu uczniów z SP 2 i szesnastu z zespołu szkół OBS Eberswalde, połączonych w grupy zadaniowe, rozpoczęło zmagania z zadaniami w pracowniach: gospodarstwa domowego, krawieckiej, modelarskiej, arteterapii oraz poligraficznej.
Mimo odrobiny niepewności, szczególnie w posługiwaniu się językiem partnera, uczniowie bardzo szybko znaleźli sposób na sprawne komunikowanie się i przystąpili do działania.
Grupa „kucharzy” przygotowała pyszne naleśniki z różnorodnym nadzieniem, Wszyscy uczestnicy spotkania mogli skosztować tych smakołyków. W pracowni modelarskiej zaprojektowano ozdobne eco-słoiczki na kwiaty. W pracowni krawieckiej uszyte zostały ciekawe maskotki. Precyzyjnie uszyto symbole wiosny – tulipany. W pracowni poligraficznej zaprojektowano i wytworzono ozdobne breloki do kluczy i przypinki z logo projektu. Pracownia arteterapii była miejscem powstania logo projektu, które jako aranżacja przestrzenna zachwyciło uczestników spotkania. Wszystkie wytwory zostały zabrane przez uczniów jako pamiątka pierwszego spotkania tematycznego.
Łatwo przekonać się, że takie zajęcia mogły przyczynić się nie tylko do wzajemnego poznania się partnerów projektu, ale stworzyły możliwość zainteresowania się ciekawymi zawodami.
Nie zabrakło uczniom kreatywności w dziedzinie integracji. Okazało się bowiem, że jest międzynarodowa siła, która jednoczy najbardziej – sport.
Uczniowie poprosili o możliwość skorzystania z boiska, na którym sami zainicjowali gry i zabawy, podczas których poznawali się i na wesoło mierzyli się z trudnościami językowymi.
Na zakończenie uczniowie i ich opiekunowie podsumowali działania, pożegnali się wspólną fotografią przy dziełach wypracowanych w COZiZZ, a grupa uczniów i uczennic wymieniła się numerami telefonów czy adresami elektronicznymi, aby kontynuować właśnie zawartą znajomość.
Pierwsze spotkanie tematyczne obu szkół partnerskich należy uznać za bardzo udane, dające nadzieję na dalszą owocną współpracę oraz na miłe chwile spędzone przy wspólnych działaniach i zabawie.

20200302 132823

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.

 

Wyjatkowe Dni Integracji! 

Otwórzmy wspólny Świat!

Naklejka

 

logo most1

Za nami kolejne Szkolne Dni Integracji. Tym razem uczniowie i nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 2 świętowali podwójnie. Podczas tegorocznego wydarzenia uroczyście otwarto Centrum Orientacji Zawodowej i Zarządzania Zdrowiem. To efekt współpracy polsko-niemieckiej w ramach projektu Transgraniczny Most Przyszłości. Stargard pozyskał na ten cel prawie 4 500 000 zł dofinansowania.

– Tegoroczne Szkolne Dni Integracji są szczególne, bo połączone z uruchomieniem komfortowych pracowni zawodowych. To okazja do zacieśnienia współpracy polsko-niemieckiej i wymiany doświadczeń. Udowodniliśmy, że potrafimy świetnie integrować ludzi – niezależnie od stanu zdrowia. Nasi sąsiedzi pokazali, jak rozwijać różne umiejętności zawodowe, które teraz będziecie doskonalić w pracowniach. Życzę nauczycielom owocnej, satysfakcjonującej pracy, a uczniom przyjemnej nauki w tak świetnych warunkach – mówi prezydent Rafał Zając.

Centrum Orientacji Zawodowej i Zarządzania Zdrowiem to efekt współpracy z niemieckim Eberswalde. W ramach unijnego projektu Transgraniczny Most Przyszłości polscy uczniowie zacieśniają współpracę z sąsiadami, jednocześnie korzystając z wyremontowanych sali i nowych pracowni. To także wyrównywanie szans dla osób o różnych stopniach sprawności. Uczniowie poznają tajniki m.in. krawiectwa, stolarstwa i poligrafii. W SP nr 2 każde dziecko ma możliwość rozwijania swoich umiejętności i zainteresowań. W COZiZZ pojawił się także gabinet do arteterapii. Osoby niepełnosprawne mogą też korzystać z windy. Do dyspozycji uczniów jest także zewnętrzna siłownia i zespół boisk.

– Szkoła Podstawowa nr 2 jest dla mnie jak dom rodzinny, do którego za każdym razem wracam z wielkim sentymentem i radością. Dzisiaj uczniowie dostali skrzydła. Ale żeby te skrzydła mogły się szeroko otworzyć, potrzebni są dobrzy ludzie wokół, którzy w tym pomogą. To niezwykłe miejsce, w którym panuje wyjątkowa atmosfera zrozumienia i szerokiego wsparcia. Nowoczesny sprzęt jest bardzo potrzebny, ale w codziennej pracy to właśnie ludzie tworzą klimat szkoły – mówi Ewa Sowa, zastępca prezydenta.

Tradycyjnie podczas Szkolnych Dni Integracji przyznano tytuły Przyjaciół Integracji. W tym roku wyróżnienie powędrowało m.in. do pracowników Biura Funduszy Europejskich i Rozwoju Gospodarczego Urzędu Miejskiego. Uroczystość uświetniły występy uzdolnionych uczniów. Młodzi artyści z entuzjazmem zachęcali widzów do wspólnego śpiewu. Dni Integracji to także okazja do aktywności fizycznej – dzieci sprawdziły, jakie przeszkody na co dzień musza pokonywać ich koledzy i koleżanki z niepełnosprawnościami. Specjalne zadania przygotowali nauczyciele z SP nr 2.

  swieto1 swieto3

Projekt nr INT 124 pn: „Transgraniczny Most Przyszłości – utworzenie polsko-niemieckich centrów orientacji zawodowej i zarządzania zdrowiem w Euroregionie Pomerania” jest realizowany w ramach Programu Współpracy Interreg V A Meklemburgia-Pomorze Przednie / Brandenburgia / Polska w ramach celu „Europejska Współpraca Terytorialna” Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR).

 

Źródło: UM w Stargardzie

Spotkanie polsko – niemieckiej "Grupy Roboczej".

Naklejka

logo most1


W dniu 24 października odbyło się w naszej szkole kolejne spotkanie polsko- niemieckiej Grupy Roboczej w ramach realizacji tzw. Pakietu I projektu: „Transgraniczny Most Przyszłości - utworzenie polsko-niemieckich centrów orientacji zawodowej i zarządzania zdrowiem w Euroregionie Pomerania”. SP 2 z Oddziałami Integracyjnymi gościła przedstawicieli Partnera z Niemiec z zespołu szkół BBV Eberswalde. W skład delegacji wchodzili nauczyciele oraz uczniowie. Po naszej stronie w Grupie Roboczej zasiadają także nauczyciele i przedstawiciele zespołu uczniowskiego.Udało nam się przedstawić Partnerowi z Eberswalde stan robót remontowych w szkole, wyposażenie powstających pracowni o charakterze zawodoznawczym i terapeutycznym oraz klasy językowe, które powstały dzięki realizacji projektu w ramach programu współpracy Interreg V A. Podstawowym celem spotkania było dopracowanie wspólnej ankiety diagnostycznej, przygotowanej dla uczniów i rodziców obu Partnerów. Dzięki sprawnej pracy obydwu zespołów udało się ustalić wspólne brzmienie ankiet oraz terminy przeprowadzenia badania. W wyniku zebranych odpowiedzi uczniów i rodziców powstanie grunt do stworzenia innowacyjnego programu dydaktycznego, który realizowany będzie w obydwu społecznościach szkolnych.

spotkanie

Galeria zdjęć: Zapraszamy do obejrzenia.