preloader
Przejdź do głównej treści

Osiedle Zachód A5, 73-110 Stargard

Czcionka:

Kontrast:

BIP
BIP

MLegitymacja

  • mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel.
  • Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa czy plastikowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych. W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej, plastikowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, adres zamieszkania, nazwę i adres szkoły.
  • Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp. 
  • Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej.
  • W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana.
  • Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do kontretnego urządzenia - w momencie zgubienia lub kradzieży urządzenia należy natychmiastowo poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji).
  • Wymagania sprzętowe - urządzenia z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0 lub iOS.
  • mLegitymacja jest wydawana na wniosek rodziców ucznia (opiekuna prawnego) na każdy 1 rok szkolny.

ABY URUCHOMIĆ MLEGITYMACJĘ NALEŻY:

1. Wypełnić wniosek, o wydanie mLegitymacji.

Wniosek można:

2. Wysłać zdjęcie do legitymacji

Zdjęcie należy wysłać:

3. Pobrać na urządzenie mobilne Aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin.

4. Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego  uruchomić aplikację na urządzeniu.

5. Kod aktywacyjny będzie wysyłany poprzez dziennik elektroniczny na konto rodzica, bądź poprzez osobisty odbiór rodzica w sekretariacie.

6. Aby anulować mLegitymację (np. z powodu utraty telefonu, niepoprawnego działania, rezygnacji z usługi)  należy wypełnić wniosek o anulowanie mLegitymacji:

7. Potwierdzenie anulowania zostanie przesłane w dzienniku elektronicznym.

Ważne linki:

Informacje ogóle o usłudze mlegitymacja: https://www.gov.pl/web/mobywatel/mlegitymacja-szkolna

Regulamin usługi mLegitymacja szkolna w Aplikacji mObywatel:  https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.ios.mlegitymacjaszkolna.regulamin.1.0.0.pdf

nformacje o usłudze mLegitymacja: https://mc.bip.gov.pl/publiczna-aplikacja-mobilna/informacje-o-publicznej-aplikacji-mobilnej.html