- mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel.
- Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa czy plastikowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych. W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej, plastikowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, adres zamieszkania, nazwę i adres szkoły.
- Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp.
- Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej.
- W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana.
- Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do kontretnego urządzenia - w momencie zgubienia lub kradzieży urządzenia należy natychmiastowo poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji).
- Wymagania sprzętowe - urządzenia z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0 lub iOS.
- mLegitymacja jest wydawana na wniosek rodziców ucznia (opiekuna prawnego) na każdy 1 rok szkolny.
ABY URUCHOMIĆ MLEGITYMACJĘ NALEŻY:
1. Wypełnić wniosek, o wydanie mLegitymacji.
Wniosek można:
- wypełnić online: Kliknij aby wypełnić wniosek online
- pobrać, wypełnić i dostarczyć do szkolnego sekretariatu : Kliknij aby pobrać dokument Word / Kliknij aby pobrać dokument pdf
2. Wysłać zdjęcie do legitymacji
Zdjęcie należy wysłać:
- jako załącznik na adres legitymacja@zsostargard.pl
- zdjęcie powionno być: AKTUALNE, kolorowe zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB, oraz o wymiarach nie mniejszych niż 492×633 piksele. podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą. (zdjęcie będzie przechowywane przez 30 dni, do momentu wygenerowania mLegitymacji. Po tym czasie zostanie usunięte).
- Więcej informacji o zasadach prawidłowego zdjęcia do dokumentów- kliknij aby przejść do strony
- W celu wykonania zdjęcia można skorzystać z bezpłatnej usługi: https://passport-photo.online/pl/zdjecie-do-mlegitymacji
3. Pobrać na urządzenie mobilne Aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin.
4. Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić aplikację na urządzeniu.
5. Kod aktywacyjny będzie wysyłany poprzez dziennik elektroniczny na konto rodzica, bądź poprzez osobisty odbiór rodzica w sekretariacie.
6. Aby anulować mLegitymację (np. z powodu utraty telefonu, niepoprawnego działania, rezygnacji z usługi) należy wypełnić wniosek o anulowanie mLegitymacji:
- Wniosek można wypełnić online- Kliknij i wypełnij wniosek
- Wniosek można również pobrać, wypełnić i dostarczyć do sekretariatu. „Wniosek o anulowanie mLegitymacji - Kliknij aby pobrać dokument Word / Kliknij aby pobrać dokument pdf
7. Potwierdzenie anulowania zostanie przesłane w dzienniku elektronicznym.
Ważne linki:
Informacje ogóle o usłudze mlegitymacja: https://www.gov.pl/web/mobywatel/mlegitymacja-szkolna
Regulamin usługi mLegitymacja szkolna w Aplikacji mObywatel: https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.ios.mlegitymacjaszkolna.regulamin.1.0.0.pdf
nformacje o usłudze mLegitymacja: https://mc.bip.gov.pl/publiczna-aplikacja-mobilna/informacje-o-publicznej-aplikacji-mobilnej.html