Realizacja I modułu
Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego
„Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki” w kl. II b
W ramach realizacji I modułu "PODRÓŻE PO POLSCE" przeczytaliśmy książkę pt. "Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą". Dzieci wypełniły przygotowany dla nich Lekturnik, w którym pokolorowały okładkę wg własnego pomysłu, wypełnili metryczkę przeczytanej lektury, narysowały głównego bohatera oraz wybraną przygodę, która zrobiła na uczniach największe wrażenie.
W ramach modułu wykonaliśmy:
- plakat zachęcający innych do przeczytania lektury "Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą". Przygotowane i przedstawione na forum klasy przez dzieci plakaty miały na celu zachęcenie innych uczniów do czytania papierowych książek.
- w grupach czteroosobowych uczniowie klasy przygotowali grę planszową związaną z treścią omawianej lektury wraz z wszystkimi akcesoriami (pionkami, kośćmi do gry wykonanych z plasteliny i masy solnej). Przygotowane przez uczniów gry stanowią najatrakcyjniejsze wyposażenie klasy a uczniowie graliby w nie niemal na każdej przerwie.
Jako ostatnie zadanie w module I klasa zrealizowała scenariusz "Podróże po Polsce". Zajęcia rozpoczęliśmy od wysłuchania nagrania opowiadania „Rozchmurzone opowiadanie na powitanie” i poznania jego bohaterki - chmurki Tosi. Następnie poznaliśmy Łódź, czyli rodzinne miasto Juliana Tuwima, obejrzeliśmy film o atrakcjach turystycznych tego miasta, znaleźliśmy je na mapie Polski a następnie w grupach dzieci wykonały broszury reklamowe zachęcające innych do odwiedzenia tego miasta. Na zakończenie spakowaliśmy walizkę na naszą podróż. Przy wykonywaniu tego zadania dzieci wykazały się ogromną kreatywnością i wyobraźnią. Realizację tego zadania oraz całego modułu I podsumowaliśmy samooceną oraz quizem nawiązującym do przeczytanej lektury. Działania w ramach I modułu bardzo się uczniom kl. IIb podobały. Dzieci rozpoczęły już realizację II modułu.
wychowawczynie: Małgorzata Gawrysiak, Monika Szyszka
Zajęcia koła informatycznego klas VI-VIII w styczniu
Styczeń, to miesiąc, w którym na zajęciach koła informatycznego zajmowaliśmy się wspólnym projektowaniem coraz bardziej złożonych modeli 3D w programie 3D Builder oraz ich drukowaniem na drukarkach 3D. Uczniowie wykonywali również własne projekty modeli 3D lub modyfikowali już istniejące. Wykonaliśmy i wydrukowaliśmy między innymi: pomoc dydaktyczną dla osób chcących się nauczyć języka Braille’a, tj. tabliczkę z alfabetem tego języka, kubek z napisem i łyżeczkę, filiżankę, przyrządy do wyjmowania klawiszy z klawiatury komputera, kotka, a także pszczołę. Wspólnie zaprojektowaliśmy i wydrukowaliśmy misia. Uczniowie opracowali również swoje własne i ciekawe modele zwierzaka.
Uczniowie mieli również okazję poznać tajniki projektowania w programie Blender. Swoją wiedzą i umiejętnościami w tym zakresie podzielił się ze swoimi rówieśnikami Wojtek Grzybowski, uczeń klasy VIIIb.
Miesiąc styczeń to także czas, który przeznaczyliśmy na sterownie i programowanie robotów SkriBot. Wykorzystując dostępne funkcje i opcje programu SkriApp, związane z silnikiem, ruchem, czujnikami, a także używając bloczków warunkowych i dostępnych operacji arytmetycznych, uczniowie na tabletach tworzyli swoje własne programy, sterujące robotami. Roboty omijały przeszkody, jeździły wzdłuż wyznaczonych linii i pokonywały określoną trasę. Sterowanie i programowanie robotów odbywało się na specjalnych matach, do tego przeznaczonych.
Podczas zajęć koła informatycznego korzystaliśmy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.
Materiał nadesłał p. Bogdan Żych
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
Zapraszamy do obejrzenia filmu1
Zapraszamy do obejrzenia filmu2
Zapraszamy do obejrzenia filmu3
Zapraszamy do obejrzenia filmu4
Zapraszamy do obejrzenia filmu5
Zapraszamy do obejrzenia filmu6
Zapraszamy do obejrzenia filmu7
Zajęcia koła informatycznego klas IV-V w styczniu
Miesiąc styczeń upłynął nam na sterowaniu robotami SkriBot i tworzeniu prostych programów na tabletach w aplikacji SkriApp. Roboty sterowane w trybie „Pilota”, przemieszczały określone przedmioty do wybranego miejsca. W trybie „Moje programy” wykorzystywaliśmy dostępne opcje i funkcje, związane z czujnikami robota. Za pomocą bloczków „Odczytaj Dystans”, „Odczytaj Linie” tworzyliśmy programy, który umożliwiały robotom omijanie przeszkód, podążanie za ręką oraz jazdę wzdłuż określonej linii. Wykorzystując bloczki związane z „Ruchem” – „Jedź do przodu”, „Jedź do tyłu”, „Obróć się w lewo”, „Obróć się w prawo” – tworzyliśmy skrypty umożliwiające jazdę robotom po krawędziach wybranego kwadratu czy prostokąta. Roboty musiały też przejechać określoną trasę z jednego wyznaczonego punktu do drugiego. W tym celu bardzo pomocne były specjalne maty, przeznaczone dla robotów.
W styczniu, nie tylko programowaliśmy roboty SkriBot, ale również zajmowaliśmy się projektowaniem i drukiem modeli 3D. W tym celu korzystaliśmy z programu 3D Builder oraz drukarek 3D. Udało się nam wspólnie zaprojektować i wydrukować między innymi kubeczek i łyżeczkę oraz koła zębate. Na zajęciach z drukowania 3D poruszaliśmy również zagadnienia związane z konserwacją drukarek 3D.
Podczas zajęć koła informatycznego korzystaliśmy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.
Materiał nadesłał p. Bogdan Żych
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
Zapraszamy do obejrzenia filmu1
Zapraszamy do obejrzenia filmu2
Zapraszamy do obejrzenia filmu3
Zapraszamy do obejrzenia filmu4
Zapraszamy do obejrzenia filmu5
Zapraszamy do obejrzenia filmu6
Dzień Babci i Dziadka w klasie 1b
24.01.2023r. klasa 1b wraz z wychowawczyniami, p. Anią Otolską i p. Małgorzatą Adamczyk przygotowała uroczystość dla Babć i Dziadków. Uczniowie przedstawili piękny program artystyczny, podczas którego deklamowali wiersze oraz śpiewali piosenki dedykowane swoim ukochanym gościom. Po wzruszającym występie dzieci obdarowały swoich bliskich laurkami i wspólnie z nimi udały się na poczęstunek przygotowany przez Rodziców.
Kolejną niespodzianką dla Babci i Dziadka były zabawy i konkurencje, w których uczniowie brali udział wspólnie ze swoimi Gośćmi. Było nie tylko wzruszająco, ale i zabawnie!
Matreiał nadesłała p. M. Adamczyk
Laureatka konkursu ogólnopolskiego odebrała nagrodę
Echa ogólnoposkiego konkursu - wśród laureatów - uczennica kl. 4 b
Wśród nagrodzonych prac w III OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE PLASTYCZNYM „PRAWA DZIECKA OCZAMI DZIECI - PRAGNIEMY POKOJU NA ŚWIECIE" zorganizowanym przez Szkołę Podstawową im. Stefana Żeromskiego w Trzcińsku–Zdroju znalazła się praca naszej uczennicy Mai Sikorskiej z kl. 4B. Konkurs został objęty honorowymi patronatami: Ministra Edukacji i Nauki, Wojewody Zachodniopomorskiego, Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego, Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty i Rzecznika Praw Dziecka. Uroczysta gala rozdania nagród odbyła się 9 grudnia, ale z przyczyn obiektywnych Maja niedawno z rąk pani Wicedyrektor Joanny Szczecińskiej odebrała dyplom za zajęcie pierwszego miejsca w swojej kategorii wiekowej oraz imponującą nagrodę.
Dziękujemy organizatorom i sponsorom,
a Mai gratulujemy i życzymy jeszcze wielu sukcesów.
Więcej informacji o konkursie na stronie SP w Trzcińsku-Zdroju: https://sptrzcinskozdroj.edupage.org/news/?eqa=d2lkPW5ld3NfUGFnaW5hdG9yXzEmbmV3c2FyY2hpdmVmPSZvZmZzZXRfbmV3c19QYWdpbmF0b3JfMT0yMA%3D%3D
galeria nagrodzonych prac (wpłynęło 960 prac ze 122 szkół:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.602537701673888&type=3"
Materiał nadesłała p. M. Babicka-Mrzygłód
KOŁO CHEMICZNE
CHROMATOGRAFIA KOLUMNOWA
Młodzi Adepci Chemii rozszerzyli swoją wiedzę na temat rozdzielania mieszanin. Tym razem zapoznali się z chromatografią kolumnową. Metoda polegająca na wprowadzaniu mieszaniny na adsorbent umieszczony w kolumnie i rozdzieleniu jej składników za pomocą fazy ciekłej - rozpuszczalnika. Wykonane doświadczenie pozwoliło wydzielić z liści barwniki roślinne. W wyniku przeprowadzonych operacji na kolumnie pojawiły się smugi barwników roślinnych. Okazuje się, że za kolory liści odpowiada nie jeden a kilka barwników roślinnych.
Materiał nadesłała p. Monika Sikorska
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
Zapraszamy do obejrzenia filmu
LEKCJA CHEMII
Budowa cząsteczek kwasów nieorganicznych
Na lekcjach chemii korzystaliśmy z zestawów modeli molekularnych zakupionych w ramach programu #Laboratoria Przyszłości. Uczniowie składali cząsteczki kwasów nieorganicznych z wykorzystaniem kulistych modeli pierwiastków i łączeń. Elastyczne łączniki umożliwiły wykonanie wiązań chemicznych.
Praktyczne ćwiczenie umiejętności i poszerzenie wyobraźni przestrzennej. Jednocześnie ciekawa lekcja chemii i stymulowanie zainteresowań przedmiotem.
Materiał nadesłała p. Monika Sikorska
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
Zapraszamy do obejrzenia filmu
Dzień Babci i Dzień Dziadka
w klasie IIb
19 stycznia 2023r. uczniowie oraz Rodzice klasy 2b wraz z wychowawczyniami p. Małgorzatą Gawrysiak i p. Moniką Szyszką przygotowali uroczystość z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka. Licznie przybyli na to wydarzenie zaproszeni goście zasiedli przy przygotowanym dla nich poczęstunku i z niecierpliwością czekali na rozpoczęcie występu swoich wnucząt. Dzieci pod okiem wychowawczyń przygotowały bogaty program artystyczny. Nie zabrakło recytacji wierszy, piosenek, tańca oraz konkursów dla Babć i Dziadków. Na zakończenie uczniowie zaśpiewali kochanym Babciom i Dziadkom „Sto lat” i wręczyli prezenty. Na twarzach dzieci widać było skupienie oraz radość. Wspaniała publiczność gromko oklaskiwała występ swoich wnuków. Spotkaniu towarzyszyła wspaniała atmosfera, która była okazją do umocnienia więzi rodzinnej. To spotkanie długo pozostanie w naszej pamięci.
Wychowawczynie: p. Małgorzata Gawrysiak, p. Monika Szyszka
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
Styczeń w Świetlicy Szkolnej
W styczniu w świetlicy szkolnej sporo się działo. Po pracowitym grudniu należały się nagrody, dlatego też kilkoro wychowanków świetlicy odebrało dyplomy za udział oraz wyróżnienie w III Edycji Międzyświetlicowego Konkursu na "Ozdobę Świąteczną". Wraz z rozpoczęciem karnawału wspólnie wykonaliśmy plakat przedstawiający dzieci bawiące się na balu przebierańców. W styczniu poruszyliśmy w interesujący sposób kwestię bezpieczeństwa w sieci. Tutaj dzieci miały okazję wziąć udział w teatrzyku cieni dotyczącym zagrożenia odizolowaniem społecznym na skutek nadużywania gier komputerowych. Rozmawialiśmy też o emocjach w naszych sercach oraz o radzeniu sobie z ich okazywaniem, zajęcia były prowadzone w formie zabawy, następnie dzieci wykonały prace plastyczne. Tematem jaki pojawił się w styczniu były też zwierzęta jako nasi najlepsi przyjaciele, w związku z czym mogliśmy poprzez różne gry i zabawy przybliżyć wychowankom to zagadnienie. Ponadto codziennie w świetlicy dzieci słuchają bajki czytanej przez nauczyciela, po czym starają się odpowiedzieć na pytania dotyczące treści utworu. Bardzo często wspólnie tańczymy poznane układy taneczne do ulubionej muzyki, bawimy się w zabawy integrujące grupę, wykonujemy poranne ćwiczenia a po południu odrabiamy lekcje.
Materiał nadesłała p. Barbara Kwacz